Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 4 de juliol del 2017

Pica d'Estats - Alt Pirineu

Dissabte 17 de Juny del 2017

Feia més de 20 anys que havia fet la Pica d'Estats, el pic més alt de Catalunya amb 3.140,5 metres, però quan l'Alejandra va proposar de fer-la no m'hi vaig poder estar. Després d'uns mesos de la proposta, i acompanyat per Alejandra, Carol, Marta, Javi, Jordi, Jorge i Josan, vaig tornar-hi de nou, gaudint d'una gran companyia i d'uns paisatges encisadors.

La sortida, tot i que tècnicament no és difícil, requereix estar en forma, doncs 19 quilòmetres de llargada i prop de 2000 metres de desnivell fa que no sigui apta per a tots els públics. Tècnicament no és difícil, segons l'època de l'any, però si fins ben entrat l'estiu és probable que trobis força neu i sigui necessari l'ús de grampons i piolets.

Tot i que el camí no té pèrdua, doncs es qüestió de seguir el camí principal tota l'estona, nosaltres varem seguir aquest track: Wikiloc: refugi de Vall Ferrera - Pica d'Estats (no varem fer el Pic Sotllo).
Encara que nosaltres varem trigar 12 hores, ens ho varem prendre en calma fent fotos i gaudint de l'entorn, menjant, banyant-nos al estany i amb algun que altre imprevist, a més que un grup gran sempre va més lent, el trajecte pot fer-se sense parar gaire en un parell d'hores menys.

Com queda força lluny de Barcelona nosaltres pugem a Àreu divendres per la tarda, on dormirem en uns apartaments. El dia següent, ben d'hora ens aixequem i agafem la pista que surt d'Àreu i arriba fins l'aparcament que queda a 15 minuts del refugi. La pista, de 11 quilòmetres i una hora de trajecte en cotxe normal, no està en molt bon estat, i tot i que es pot fer en un turisme normal millor si es va en 4x4. Un apunt, és millor aparcar al segon parkquing que queda a 100 metres del tercer, doncs el camí entre el segon i el tercer està en mal estat.

Del parkquing agafem la pista que va cap amunt i al cap de poc ens desviem cap a l'esquerre, hi ha un panell informatiu, per deixar les coses al refugi de Vall Ferrera, on previament hem fet reserva per passar la nit.

El grup de camí cap el refugi a deixar les coses

Refugi de Vall Ferrera

El grup al refugi
Sortint del refugi i comencem a pujar. L'excursió anirà combinant pujades, algunes més suaus, altres més fortes, amb llargs trams plans.
Comencem a caminar

Jordi, Alejandra i Josan

Toca desgrimpar una mica
Marta abans de desgrimpar

Carol, Javi i Marta travessant un petit rierol
Seguim el riu

Anem per una pasarel.la de fusta

Travessem prats

Arribem a l'estany de Sotllo
Carol amb l'estany d'Estats al fons
Alejandra i Jorge arribant al estany de Sotllo

Marta i Dani a prop de l'estany

Descansant al costat de l'estany

Continuem la marxa

L'estany poc a poc queda enrere

Creuem de nou un rierol

Arribent a l'estany d'Estas

Comencem a trepitjar neu
Fins aquí la sortida havia intercalat trams plans i trams de pujada. A partir d'ara trobarem força neu i una tartera força llarga i dreta. Com hi ha força neu en un moment donat ens posem els grampons i continuem pujant.

Arribem a la tartera

Toca pujar de valent

Marta amb l'estany d'Estats al fons

Arribats a dalt de tot de la tartera anem per l'altre cantó de la muntanya, rodejant el cim, on hi ha encara més neu. Toca baixar una mica per pujar després fins arribar al cim.

Java pujant

Hi ha molta neu, petò s'avança bé

Pugem i continuem pujant. Ja queda poc.
Alejandra al Verdaguer amb la Pica al fons
Un cop arribats al darrer coll pugem al Verdaguer, de 3.130 metres, doncs només implica desviar-nos 100 metres i així fem un altre cim. Un cop fet el Verdaguer baixem al coll i remuntem els darrers 100 metres fins a la Pica.

Vistes des del Verdaguer

Al cim del Verdaguer, un altre 3000

Cim de la Pica d'Estats. 3140,5 metres i sostre de Catalunya

El grup al cim de la Pica d'Estats

Un cop fet el cim baixem i mengem alguna cosa. Ara només queda desfer el camí i tornar al refugi. La tornada es fa llarga i el refugi no sembla arribar mai, però passa a passa finalment arribem.

El grup sopant al refugi després de l'excursió
Ha estat una sortida llarga però molt maca. Després de dutxar-nos i descansar una mica sopem per recuperar forces d'una g