Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 9 de setembre del 2015

Sant Miquel de les Formigues : Les Guilleries

Diumenge 6 de Setembre del 2015

Segona sortida familiar post-estiuenca, facileta i sense gaire desnivell per a recuperar-se de les vacances. Aquest cop tocava pujar al cim més alt de les Guilleries, Sant Miquel de les Formigues, de 1.205 metres, per la ruta clàsica, des de la font dels Aveuradors.
En total 9 quilòmetres i 360 metres de desnivell per pista fins al darrer tram, on s'ha de seguir per un petit corriol fins el cim.

Avui som la Natalia, la Pili i el Javi, que han tornat al grup després d'un temps, la Marta, una companya de feina, amb els seus fills: Dani i Mireia, i nosaltres.

Anem fins Hilari de Sacalm i anem cap a la dreta per l'urbanització el Sastre, allí agafem la pista principal que ens durà després de 7 quilòmetres fins a la font dels Aveuradors, on deixarem el cotxe.

Des d'allí mateix agafem la pista que puja decidida i comencem a caminar. El camí no té pèrdua, i hi ha senyals que indiquen el camí a seguir i la distància que falta a totes la cruïlles.

Font dels aveuradors

Comencem a caminar
Caminem per un bosc de castanyers i cirerers
Continuem pujant
Arribem a la font de Sa Guarda
Pujant poc a poc arribem a la font de Sa Guarda. Aquí hem d'estar atents, doncs per l'esquerre surt un corriol que puja fins el cim. Nosaltres ens el varem passar i vem haver de fer marxa enrere.

Examinant la font

El corriol que agafem passada la font és estret i una mica inclinat, però fàcil de fer. Primer passa per una fageda, després la deixa enrera i sortim al descobert.

Darrer tram abans d'arribar al cim
Comencem a tenir bones vistes dels voltants
Javi i Pili

Just abans d'arribar al cim, quan veiem la creu, podem anar directes, grimpant una mica, o podem seguir per l'esquerre pel darrer tram de camí. Nosaltres agafem el camí.

Peques al cim
Sant Miquel de Solsterra o de les formigues
A sota la creu hi ha 3 formigues de ferro. Això és així degut a que a la tardor el cim s'omple de formigues alades que des d'ell inicien el vol, d'ahí el nom, Sant Miquel de Solterra o de les formigues.

Des del cim, al ser el més alt de les Guilleries, hi ha molt bones vistes del voltant. Aprofitem per descansar una mica i dinar.

Descansant al cim
Foto de grup
Collsacabra i el Far al fons

Guilleries

Pessebre
Una vegada descansant iniciem la baixada, tornant pel mateix camí per on hem vingut.

Dani, Marta i Mireia
Tornant per la fageda
Les dues Martes i el Dani
Ara tot és baixada
Després d'un parell d'hores a ritme tranquil arribem als cotxes i aprofitem per pendre alguna cosa per  un bar de la zona. Després cap a casa, contents d'haver fet una nova ruta que no coneixiem.