Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 7 de maig del 2014

Ruta del Vedat - Teia

Dijous 1 de Maig

Aquell dia teniem previst anar al Tagamanent a fer un joc d'orientació, però finalment va canviar-se per una ruta propera, fàcil, curta i maca a Teià, a només un quart d'hora en cotxe de Badalona, per ho que al tenir els peques malalts,era perfecta per aquell dia.

És una de les rutes que apareixen als llibres de la Diputació per la Serralada de la Marina, que és com la vaig descobrir.
La ruta té 6 quilòmetres i 250 metres de desnivell.

Anem fins a Teià i deixem el cotxe al carrer principal. Dona igual l'alçada, ja que després tornarem al mateix lloc. Anem pujant pel carrer direcció a muntanya, i quan deixa d'estar asfaltat girem a la dreta. Si ens hi fixem veurem fites al camí amb indicacions de la ruta del vedat, només les hem de seguir.
Al cap de molt poc trobem la font del Senglar entre arbres i amb bancs i taules per seure, on aprofitem per fer-nos algunes fotos.

Font del Senglar
Una vegada passada la font del Senglar comencem a pujar per la pista fins arribar al Sagrat Cor, que ens queda a la nostre dreta. Hi ha una fita que ens indica per on hem de seguir. Des del Sagrat Cor hi ha molt bones vistes del Maresme.

Vistes des del Sagrat Cor

Baixem la rampa del Sagrat Cor i al cap de molt poc arribem a la font de la perdiu.

Font de la Perdiu

El Sagrat Cor des de la Font de la Perdiu
Continuem una mica més i arribem al refugi de la ferreria. Una cabana amb bancs a fora i molt bones vistes de lliure accés. Es pot reservar gratuïtament trucant a l'agrupació forestal de Teià i fer un dinar.

El refugi per dins

Miriam, Sònia, Judith i Tere
Continuem l'excursió seguint les fites i arribem a una agrupació de roques, on els peques aprofiten per enfilar-s'hi. Darrere de l'agrupació es veuen altres roques amb xapes d'escalada i una reunió per baixar fent ràpel.

A partir d'aquí el camí fa baixada, pronunciada al principi i més suau després. Les vistes de la costa continuen sent molt maques.

Font del Perico al costat del camí

Continuem baixant
Passem pel costat del cementiri de Teià, a les afores del poble, i al cap de poc, entre vinyes, veiem Teià.

Teià

Al cap de poc arribem a Teià, on hem deixat el cotxe. Ha estat una excursió curta però maca.