Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 1 d’agost del 2014

La Pesquera - Matarranya

Diumenge 13 de Juliol

Com que el dia era força calurós vem decidir anar a fer una excursió a la Pesquera, a Beseit, el poble del costat.

La Pesquera és una excursió sense gaire desnivell que va seguint el riu Ulldemó i on trobem nombrosos gorgs o piscines, alguns amb petites platges, on podem banyar-nos. S'ha de dir que l'aigua és més calenta que la de la ruta del Parrissal, que està molt a prop. Si podem millor portar calçat per l'aigua, però sinó sempre podem trobar algun pas, a vegades una mica enrevessat, per passar-hi sense mullar-nos.
Hi ha una carretera amb un punt de control al inici que control.la el nombre de cotxes que poden accedir, ja que hi ha un nombre determinat d'aparcaments al llarg del recorregut.

Podem accedir-hi pagant 3€ per cotxe, si no volem pagar podem deixar el cotxe al punt de control i continuar caminant. El recorregut és de 8 km d'anada, i al llarg d'ell trobem diferents aparcaments, el tprimer a poc més d'un quilòmetre del punt de control, que poden estar o no estar ocupats, que ens permeten accedir als molts gorgs que hi ha al riu. També podem anar caminant riu amunt i després sortir a la carretera.

Nosaltres varem deixar el cotxe al primer aparcament i vem anar pel riu. De seguida trobem el primer gorg.
La intenció és anar seguint el riu fins que ens cansem i després banyar-nos. L'itinerari és molt fàcil i contínuament ens anem trobant gorgs. Les aigües són netes i cristal.lines en tot moment, i al final de la ruta hi ha unes gorgues a les que no vem arribar, per si algú s'anima a fer-les. Les ganes  de banyar-nos vam poder més.

Gorg del primer aparcament
Comencem a caminar riu amunt. El camí és fàcil.

És difícil resistir-se

Travessem el riu entre les pedres
Aigües cristal.lines

Més gorgs

Pekes pel mig del riu

Yolanda contenta, com sempre

Petita presa

Després de caminar una estona seguint el riu decidim que ja és hora de banyar-se. Els pekes no poden ni un segon.

Laura i Sergi dins l'aigüa

Martí i Laura al costat d'un xorro

Decidim traslladar-nos més avall
Com fa sol no importa mullar-se

Laura i Mónica
Dani i Marta

Retrocedim fins un gorg que haviem vist abans amb una platja i ens banyem.

Jordi i Yolanda

Com que ens va agradar força el lloc al dia següent varem repetir, deixant els cotxes a l'aparcament número 4, on es pot accedir a varis gorgs, a un parell de quilòmetes del punt de control.

Una excursió senzilla però molt maca i refrescant. : )

1. Ostres, quin lloc més maco. Fantastic reportatge.

1. Sí, la veritat és que és un lloc preciós, a menys de 3 hores de Barcelona i ple de sortides per fer.

2. Uffffffff un lloc maravellos del que me agraden fer hi fotos que per cert son molt bones ¡¡¡¡

1. Moltes gràcies Cinto.
      És un lloc ideal per fer fotos, t`animo a anar algun cap de setmana, l`estada no és cara i no està lluny, apart, els pobles daquella zona són maquíssims.