Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 12 de gener del 2015

Garraf: ermita de Bruguers - Puig de les Agulles

Diumenge 11 de Gener del 2015.

Després de festes tots teniem ganes de tornar a fer una excursió, i com que a l'interior en principi feia fred vaig pensar en fer-ho al Garraf, que ens cau més a prop i no fa tan de fred.

Havia vist una ressenya de l'excursió al blog de Con los niños a cuestas: Puig de les Agulles; i vaig pensar que estaria bé fer-la, encara que variant una mica la tornada.

La excursió és de dificultat mitjana si aneu amb nens. Són 11 quilòmetres amb 550 metres de desnivell, i hi ha algun tram de baixada una mica complicat, encara que no excessivament. Excursió amb molt bones vistes de la costa, i si tenim sort i està la porta oberta podrem visitar el castell d'Eramprunyà i la cova de la Mare de Deu (nosaltres aquesta última, per imprevists, no varem poder visitar-la).
La opció més fàcil és seguir en tot moment el GR, que és el que varem fer a l'anada, i segons els track, són entre anar i tornar 9 km, però si tornem per un altre lloc, com es veu aquí:  wikiloc: Bruguers - Puig de les Agulles, l'excursió s'allarga fins els 11 km i s'incrementa el desnivell.

Es surt de l'ermita de Bruguers, al veïnat de Bruguers, Gavà, carretera BV-2401. Podeu mirar de trobar de deixar el cotxe al costat de l'ermita. Nosaltres el varem deixar a una corba al veïnat de Bruguers, però és una mica complicat.

Iniciem l'excursió des de l'ermita i seguim en tot moment el GR 92. Al principi hi ha la pujada més forta de tot el recorregut per un camí que a vegades sembla torrentera.

Grup iniciant la marxa
 De seguida, a l'esquerre trobem un arc de pedra força curiós.

Sergi a l'arc de pedra
 Des del camí es veu la cova de la Mare de Deu.

Cova de la Mare de Deu
 Hi ha forats a la roca que formen petites coves força maques.

Sergi i Joel dins una petita cova
 Un cop a dalt es gaudeix de molt bones vistes.

Puig de les Agulles, el nostre destí
 Aprofitem que la tanca que rodeja el castell és oberta entrem a explorar. Si es vol concertar visita s'ha de parlar abans amb el museu de Gavà.

Castell d'Eramprunyà
Des d'aquí hi ha molt bones vistes
Església del castell

Interior de l'església
Jordi i Dani posant
Gran part del grup ens fiquem per un petit forat que dona a una mena de balcó amb vistes i fem foto.

Tere, Marta i Vane sota els arcs del castell
 Abandonem el castell i seguim de nou el GR92, al fons es veu el Puig de les Agulles.

Ja va quedant cada vegada menys
El GR puja pel cantó de la dreta, on la pujada és més suau, fins arribar sense gairebé adonar-nos.

Marta i Dani molt a prop del cim

Laia al cim
 Des del cim hi ha molt bones vistes del litoral. Tot hi estar el dia força clar es veia la contaminació sense problemes. Al cim hi ha roques on seure i gaudir del paisatge, però com hi havia gent varem decidir dinar en un altre lloc.

Castell d'Eramprunyà al fons
Agulles que donen nom al pic

Vegetació típica del Garraf

Seiem com els indis i aprofitem per dinar
Com que no hi havia per allí a prop roques ni zona de pícnic com les de la Marta Dachs seiem al terra i dinem. Descansem i xerrem una estona, els peques, més inquiets, aprofiten per jugar al bote i amargar-se.

Al fons radar d'aviació i cim de la Morella

Martí i Laia la mar de contents
Iniciem el retorn
 Els peques trobem al costat del camí una cabana de pedra seca i no dubten en entrar-hi.

Peques dins una cabana de pedra seca

Deixem el GR i seguim un corriol estret que comença a pujar i pujar sense parar.

Grup avançant per corriol estret

Continuem avançant
Des d'aquí es veuen clarament les agulles del cim
Vistes del delta del Llobregat

Baixada delicada. Castell al fons.

Castell d'Eramprunyà
 Poc abans d'arribar al castell la Laia rellisca i es fa mal al genoll, que ja estava tocat d'abans. Tocarà fer durant una setmana repós.

Sense més contratemps arribem a la ermita de Bruguers. Cansats però contents retornem cap a casa.

Foto de tot el grup

1. Molt bona excursió i bon reportatge! Espero que la Laia es recuperi aviat i no es perdi cap sortida de les que feu!

2. Quines fotos més xules! Nosaltres vam anar de l'ermita de Bruguers al Castell d'Eramprunyà, però no hi varem entrar. Ens va agradar molt les coves que hi han pel camí i la terra vermella de l'indret.

1. És veritat, Marijo. Per tota aquella zona hi ha moltes petites coves on els peques s'ho passa d'allò més be.