Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 9 de maig de 2015

La Foradada de Sant Carles de la Ràpita

Diumenge 3 de Maig del 2015.

Aprofitant que ens queda a prop de l'apartament ens situem a Sant Carles de la Ràpita a fer una excursió molt maca i típica d'allí, la pujada a La Foradada de la Serra del Montsià.

Aquesta és una excursió de aproximadament 8 quilòmetres entre anada i tornada i 450 metres de desnivell,  i que ens porta a La Foradada, que com el seu nom indica és un forat que hi ha al cim de la muntanya des d'on es pot veure el Delta de l'Ebre i gran part de la costa. Les vistes d'allí són maquísimes.
Nosaltres varem trigar unes dues hores i mitja en pujar, fent parades i fotos, i poc més d'una hora al baixar, doncs el calor picava i varem anar per feina.
El camí és molt fàcil de seguir, doncs segueix en tot moment les marques de PR des del principi fins al final, a més d'haver-hi cartells informatius de tant en tant.

Agafarem la N-340, i quan arribem un polígon industrial (P.I. de Salt) veurem un camí asfaltat a la dreta, camí de Mata-Redona, i només haurem d'anar seguint els cartells fins arribar a una zona d'aparcament on ja no podem continuar. Allí deixem el cotxe i ja veurem el camí que hem d'agafar, amb una pujada suau al principi que poc a poc es va incrementant. Ho bo és que gran part de la pujada és coberta i la calor no es nota tant.

Comencen pujant a poc a poc
De seguida trobem zones d'ombra
Laura i Sergi pujant
Forn de calç
Passem pel costa d'un forn de calç i al cap de poc arribem a la font del Burgar, on hi ha un parell informatiu de la zona. Hem passat de llarg d'una desviació que hi ha just abans de l'àrea de la font i ens porta a altre forn de calç que visitarem de baixada.

Peques a la font del Burgar
Raúl, Marta i Sílvia a l'àrea de la font
Continuem pujant
Després d'uns 400 metres més de pujada arribem a les runes del Mas de Mata-Redona. Ara només queda menys d'un quilòmetre i cent metres de pujada al final.
Sergi i Marta a Mata-Redona
Restes del Mas
Deixem el mas enrere continuem caminant. Fa molta calor i no hi ha ombra, però queda poc.

Lucía i Martí en marxa
Vistes des del camí
Comencem a pujar
Lucía avançant per l'última pujada
Després de la darrera pujada arribem a la Foradada, des d'on hi ha molt bones vistes de la costa i del Delta. Hi ha ombra, corre una brisa fresca i s'està la mar de bé. Aprofitem per dinar i recuperar forces.

Descansant una mica
Després de descansar pugem a sobre la Foradada. El camí és molt fàcil, només s'ha de passar de llarg de la Foradada, sense entrar-hi,  i a 10 o 20 metres veurem el camí a la dreta que puja a dalt. Ens hi enfilem i gaudim de millors vistes.

Sílvia amb el Delta al fons
Serra del Montsià
Delta al fons

Nosaltres
Raúl i Lucía

Foradada

Marta davant la Foradada
Havent recuperat forces iniciem la tornada. Tornem per on hem vingut, tot i que si seguim el PR, marques blanques i grogues, podrem tornar per un altre variant una mica més curta però amb baixada més pesada. Agafem l'opció una mica més llarga, no gaire, però més suau. El sol apreta força, i baixem sense parar. Aquest cop abans d'arribar a la font de Burgar agafem la drecera que abans ens hem saltat i veiem un nou forn de calç i un nou panell informatiu de la fauna d'aquest bosc.

Grup arribant als cotxes
Continuem la marxa i al cap de poc arribem als cotxes. Cansats però molt contents.