Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 16 de juliol del 2014

Excursió, ferrada, avenc i cova a la Mussara

Dissabte 5 de Juliol del 2014

Fa un temps vaig trobar una sortida al número 76 de la revista gool Natura que va semblar-me força interessant: es tractava de fer una excursió per la serra de la Mussara passant pel grau de la trencanous i per la ferrada de la Trona, a més a més, els avencs de la Febró, que ja havia visitat anteriorment, podien afegir-se a la sortida, degut que estaven molt a prop, per ho que vaig buscar el track de la sortida que vaig trobar al wikiloc: Ruta de la ferralla.

Aquesta ruta comença al refugi de la Mussara, a l'interior de Tarragona, i es pot dividir en dues part, la primera que passa per la font del Roure, pel grau de la trencanous, que és un petit pas equipat amb algunes grapes i cadenes de 15 metres sense gaire dificultat, seguint per sota dels cingles de la Mussara, mas del Morenet, ferrada de la Trona, força facileta i molt maca, que dura mig hora si es fa el ràpel, i després arriba al refugi; i la segona que va del refugi als avencs de la Febró, una esquerda espectacular de 150 metres de llarg que va enfonsant-se sota terra uns 40 metres i on podem visitar la cova gran. Aqluesta segona part, per falta de temps vem escurçar-la amb cotxe.

Vem anar la Marta, la Helena, la Susana, el Jorge, el Cristian i jo. Vem arribar a les 9:00 al refugi i vem marxar a les 18:00, és a dir, és una excursió per passar tot el dia.

Comencem a caminar

Passem per sota els cingles de la Mussara

Susana pujant el grau de la Trencanous

Descansant a la cova Llonga

Passant per la cova Patacó

Gaudint del paisatge

Mas de Morenet
Arribem a la ferrada de la Trona. La Susana agafa un caminet i ens espera al final d'aquesta.

Ferrada de la Trona

Cristian fent el ràpel

Marta fent el seu primer ràpel
Foto al hospital  dels carlins, al final de la ferrada

Tornem a la Mussara camp a través
Arribem al refugi de la Mussara a les 14:00. Comprem algunes vegudes al refugi, està bé de preu, i dinem a les taules que hi ha afora. Fent la xarradeta i decidim per falta de temps agafar els cotxes per apropar-nos u parell de quilòmetres als avencs de la Febró. Aparquem els cotxes i en vint minuts ja hi sóm.

Al cantó esquerre del avenc, molt aprop del pesebre, trobem la entrada a la cova Gran. Com que portem frontals ens hi endinsem. Encara que segons he llegit fa 239 metres de llarg, no volem complicar-nos gaire i visitem la part més accessible, una sala bastant ample molt a prop de la entrada, molt maca i amb molts puntents a les parets que brillen quan se'ls hi enfoca.

La Helena, el Jorge i el Cristian aprofitant per baixar per l'avenc fent ràpel, la primera tirada de 10 metres i la segona de 15. Hi ha una reunió molt aprop de la pedra encastada.

Acabat els ràpels i visitada la cova tornem al cotxe i tornem a Barcelona.

1. Quin dia mes rodo, no? Us vaig seguint aviam si em puc apuntar a alguna. Una abraçada