Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 1 de juny del 2015

Salt del Molí Bernat i cingles de Tavertet : Collsacabra

Diumenge 31 de Maig del 2015.

Aquest cap de setmana tocava Collsacabra. Dissabte vaig estar fent excursions pel Santuari del Far amb un parell d'amigues i diumenge torno de nou per la zona per fer excursió amb família pels voltants de Tavertet.

Per aquesta sortida anem tres famílies i l'Ana, una companya de la clase dels grans que va estrenar-se amb el grup amb molt bona nota.

Sortim de Badalona agafnt la C17, C25, sortint a Roda de Ter i d'allí continuem per la carretera principal fins Tavertet. Hi ha unes qüantes corves abans d'arribar-hi, compte si ens maregem.

Avui veurem el Salt de Molí Bernat, una gran balma per on cau el riu, quan hi ha aigüa, fent un espectacle molt maco, i després tornarem de nou a Tavertet per seguir les cingleres fins al Puig de la Força, a l'extrem de les cingleres, gaudint d'unes vistes espectaculars.

En total 12,5 quilòmetres i 500 metres de desnivell que es poden dividir en dues sortides separades, de fet al wikiloc així les vaig trobar (Molí Bernat i Puig de la Força), però com em sabien a poc les vaig unir.  És una excursió una mica llarga, i on es passa per llocs delicats, però si es fa amb cura no hi ha problema, això sí, que tingui vertiguen ho pot passar malament.
L'edat dels nens que la van fer va dels 6 als 11 anys.

Arribem a les 11 a Tavertet i deixem el cotxe al parking que hi ha a l'entrada (1€ tot el dia).
Ens dirigim a l'oficina d'informació del poble i continuem per carrer que passa redere, ens desviem a la dreta pel primer camí i anem seguint les senyals, cartells i marques de pintura blanca que anem trobant. Si no ho tenim clar a l'oficina d'informació us poden donar un mapa.

Sortim del poble i seguint les senyals passem en un camí no gaire ample amb ortigues molt properes. Alguns dels nostres portaven pantaló curt i van haguer d'anar apartant-les amb els bastonts o esquivant-les, MILLOR PORTAR PANTALÓ LLARG!!!

Una vegada deixat enrere el camí estret amb ortigues comencen a veure's les cingleres. Més endavant trobarem més ortigues però no tant abundants.

Vista de les cingleres
Quan s'acaben les ortigues comencem a veure les primeres cingleres. Poc a poc, seguint les senyals anem baixant.

Lucía i Ana en primer pla i la resta radere
Arribem a pont del Molí Bernat i el travessem. El riu està sec. Seguim el camí més o menys paral·lel al riu de baixada.
Pont del molí Bernat

El camí es fa una mica més estret però es pot fer sense problemes.

Salt d'aigua sec
Quan ja no podem continuar seguim per l'esquerre, per un tram empedrat que ens portarà al Molí Bernat, en runes.

Hi ha molt bones vistes

Tram empedrat que baixa al molí

Veiem les runes del molí Bernat, però no entrem. Hi ha una corda que ens separa d'un mar d'ortigues. Hi ha un petit rierol i uns petits pont de fusta, seguim el camí. En aquest tram hi ha molta vegetació.

Baixem per unes escales i poc després arribem al Salt del Molí Bernat.
Salt del Molí Bernat

El pas pel salt és fàcil però s'ha d'anar amb conte. Al final hi ha unes cadenes que fan de pasamants.

Tram de cadenes
Una vegada deixat enrere el salt trobem una forta pujada una mica perdedora. Hem de seguir les marques blanques, si en algun moment el camí no està clar millor tornar enrere. Encara així per un altre ocasió crec que ho millor seria tornar per on hem vingut.

Trobem més bones vistes
Raquel i Mario en marxa

Al arribar a dalt de tot seguim les cingleres cap a l'esquerre fins arribar a un mirador amb una estelada on dinem, hi ha un parell de bancs. Des d'aquí les vistes són espectaculars.

Raquel i Pere amb els cingles de l'Avenc al fons

Havent dinat reemprenem la marxa. Aquest cop seguint les cingleres per una pista ample i deixant el poble de Tavertet enrere.

Hi ha una mica de pujada però es fa bé
Mario i Martí caminant contents
Quan el camí comença a baixar trobem a l'esquerre un camí ample, deixem la pista i agafem aquest camí que ressegueix les cingleres.

Més vistes

Gaudint de les vistes
Ara fa baixada
Passat un nou mirador, on hi ha un parell de bancs per descansar, al cap de poc trobem a l'esquerre del camí un pal indicador que ens indica per on hem de baixar. És un camí una mica delicat, però amb cura pot fer-se.

Baixant pel camí delicat
Pantà de Sau
Trobem unes escales de pedra força verticals. S'ha d'anar amb cura i poc a poc.

Comencem a caminar per la cinglera. Molt de conte. No s'ha de còrrer. Les vistes són immillorables.
Arribem al coll on mitjançant unes escales de pedra s'arriba al Puig de la Força. Com per avui ja estem una mica saturats d'alçada ens parem aquí i deixem la pujada al Puig de la Força per una sortida d'adults. Fem alguna foto, doncs el lloc s'ho val i tornem per on hem vingut.

Sílvia i Raúl
Dani i Marta
Tornem al punt d'inici
Vistes del Puig de la Força a la dreta

Pugem les escales
Passem al costat de vaques
Com que amenaça tempesta agafem la pista i no la deixem fins arribar a Tavertet.
Foto de grup al mirador del poble
Arribem al poble i prenem alguna cosa a Can Baró, em va agradar força, i després amb els peques al parc del principi del poble, on a pesar de la llarga excursió no vam parar ni un moment.
Després cotxe i tornada cap a casa.

1. Com sempre molt bon reportatge i fotos. Quines vistes! Llàstima que no trobéssiu aigua als salts, sempre ho fan més espectacular.