Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 7 de maig del 2015

Brogit de la Vall : Muntanyes de Prades

Divendres 1 de Maig del 2015

Aprofitant que aquell cap de setmana hem agafat un apartament a l'Ametlla de Mar amb un altre família fem una excursió per les muntanyes de Prades, concretament al poble de Capafonts, seguint un tram de la ruta del Brogit de la Vall, on podrem veure les fonts de la Llúdriga, on comença el riu Brugent, la cova de les Gralles i la cova del Grèvol per tornar finalment a Capafonts.

Aquesta és una excursió de dotze quilòmetres i cinc cents metres de desnivell. Força maca i molt ben senyalitzada. Estem poc més de cinc hores d'excursions, parant per dinar, fent fotos, visitant la cova i fent alguna parada per reposar forces.

Sortim del poble de Capafonts. Des del centre del poble, just al costat de l'església, veiem indicadors de la ruta, i simplement les seguim. Inicialment la ruta comença bastant plana, i poc a poc anem pujant.

Iniciem la ruta
Els peques
Al cap d'un quilòmetre trobem una cadena. Seguim recte travessant la cadena i veiem un indicador de les Tosques. El seguim i veiem el riu. Després haurem de tornar enrera i continuar el camí que seguien cap endavant.

Les tosques
Al cap de poc trobem un mirador sobre el riu on es veu una petita cascada força maca. Si seguim un corriol que hi ha a l'esquerre podrem arribar fins el salt mateix.
Mirador del salt

Salt des de més a prop
Continuem cap endavant, el camí va aprop del riu, i arribem a la font de la Llúdriga, on neix el riu Brugent. Raja aigüa, però no gaire.

Font de la Llúdriga
Tornem cap enrere al cap d'un minut veiem un corriol que puja per l'esquerre. El seguim. Aquí comença una forta pujada, la primera de les dues que hi ha. Una vegada s'acaba continuem cap endavant, al fons es veu la cova de les Gralles.
Poble de Capafonts

Arribem a una cruïlla i seguim cap a la Cova de les Gralles, indicat, val molt la pena. Després haurem de tornar enrere i continuar endavant.
Cova de les gralles
Seguim per un camí força pla, va bé després de la pujada, apropant-nos a la cova de les Gralles. Passem entremig de dues grans roques, ja gairebé hem arribat.
Pas entre roques
Silvia travessant el pas
Arribem a la cova de les Gralles. És moooolt espectacular veure aquesta gran balma des d'on no deixa de ploure gotes del sostre. Els peques s'hi enfilen, tot i que la pujada rellisca i és una mica delicada. Des de dins les vistes són molt maques. Ens hi estem una estona i aprofitem per dinar.
Cova de les gralles

Peques dinant davant la cova
Havent dinat tornem enrere fins l'indicador anterior i seguim endavant. Trobem la segona pujada del dia. Poc a poc la fem.
Cingleres i cova de les Gralles al fons

Pujada forta
Al final de la pujada arribem al Pont de Goi, un pont de pedra que hem de travessar i després seguir cap a l'esquerre. Hi ha camí.
La Lucía és la primera en passar el Pont de Goi

Travessem el pont
Comencem un tram força pla i tranquil. Passem al costat de la font Nova, gairebé eixuta.
Font nova

Veiem un cartell que ens indica cap a Capafonts. Ens hi encaminem. Al cap de poc comencem a baixar i endinsant-nos al barranc de la Pixera, on veiem les cingleres.
Passejant per sota les cingleres
Passem pel costat de la cova del Grèvol. Triem els frontals i investiguem una mica. Els peques estan d'allò més contents. No ens hi endinsem gaire, no volem ajupir-nos, hi ha varies cambres sense gaires concrecions per on podem caminar còmodament. Sortim de la cova i continuem baixant.

Cingleres del barranc de la Pixera
Continuem baixant i passem per sota de la Forada, on s'inicia la baixada més forta, amb roques soltes. Des de la Foradada es veu el poble de Capafonts, com si d'un marc es tractés.

Seguint la baixada arribem a la carretera i d'allí a Capafonts. Aprofitem per prendre alguna cosa en un bar del poble i recuperar forces i, aprofitant que estem aprop, a només un quart d'hora en cotxe, ens dirigim als avencs de la Febró, on ja hem estat abans. En cotxe ens dirigim cap al poble de la Febró, continuem per la T-704 fins a la cruïlla que forma amb la TV-7045. Passant la cruïlla a no més d'un centenar de metres hi ha un lloc on deixar els cotxes i a l'altre banda de la carretera s'inicia un camí. L'agafem i en un quart d'hora arribem a una gran explanada, seguim el camí i veurem que hi ha un altre camí que es dirigeix cap a la dreta. L'agafem i en cinc minuts trobarem els avencs. Si els seguim trobarem algun lloc on baixar còmodament.

Martí i Laura al costat d'una cabana feta amb branques

Enmig dels avencs, al cantó esquerre hi ha una cova. Ens hi fiquem els frontals i explorem una mica. És força maca i espectacular, i ens hi passem una bona estona.

Foto de grup

Al final, després d'explorar l'avenc i la cova tornem al cotxe i ens dirigim cap a l'apartament, on descansarem una mica d'aquest dia tan complert.

1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

2. Una excursió fantastica I molt completa. A Capafonts hi tinc una zona de picnic clixada, ara ja se com completar el dia.
    Bon reportatge!

3. Moltes gràcies Marta.
    Si no sou de caminar gaire, l'excursió és llargueta, podeu anar fins la Cova de les Gralles, mooooolt espectacular, doncs entre anar i tornar són uns 7 quilòmetres.
    Ah, i no us oblideu dels Avencs de la Febró, apta per a tots els públics i moooolt aprop.

4. Per cert, he vist que últimament aneu molt per la zona, i que sembla molt xul.la.
    Llàstima que ens caigui una mica lluny, sinó segur que anirien cada setmana.

1. És que per Setmana Santa vam estar pel Priorat i la Terra Alta, vam fotografiar moltes zones de pícnic que vaig publicant de mica en mica. Totes són de llavors, ja m'agradaría anar-hi sovint...Nosaltres també vivim lluny. Vosaltres que sou d'escalar haurieu d'anar cap a Margalef, crec que és el paradís dels escaladors; n'hi havia un munt!
      Gràcies per les recomanacions, realment no som de caminar molt. M'apunto la versió curta.