Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 7 de març del 2016

Torrent d'Abadal : Castellvell i el Vilar

Diumenge 6 de Març del 2016.

Avui hem fet una ruta curta, fàcil i aventurera que ens ha encantat a tots, sobretot als peques, i a més a més a només 40 minuts de Barcelona.

Fa un temps vaig veure a la web del esgarrapacrestes una ruta que podia estar força bé per anar amb nens, amb una mica de tot: túnels, escales, cadenes, cordes, clavilles i passamans; sense gaire dificultat, sense que faci falta portar material específic (excepte frontal o llanterna) i ideal per passar un matí. Nosaltres al anar amb nens, un d'ells era l'Èric, el meu nebot de 5 anys, en els pasos "complicats" ens varen ficar els adults per ajudar, en cas que fos necessari, als peques i als que no ho veiessin gaire clar. Hi ha lloc per fer-ho bé.

En total 4'5 quilòmetres que varem fer en 3 hores a pas tranquil, anaven amb nens. El recorregut equipat serveix per superar els diferents desnivell que hi ha al torrent dels Abadals.

Aquesta ruta també pot servir per accedir a la via ferrada de la Cinglera dels Resistents, però si no tenim intenció de fer la ferrada podem escurçar-la una mica per una pista que hi ha al final d'aquest recorregut.

La ruta s'inicia al pont vell e Castellbell i el Vilar. Per accedir-hi agafem la sortida Castellbell i el Vilar /Marganell de la C-55. Al costat del pont vell hi ha lloc per aparcar, per allí deixem el cotxe. Travessem el pont i agafem el camí de l'esquerre.

Pont vell de Castellbell
Travessem el pont
Riu Llobregat i Montserrat

Passat el pont girem a l'esquerre i seguim el camí principal fins arribar a una granja de gallines. Deixem a l'esquerre la casa i de seguida veurem un cartell que ens indica l'inici del recorregut. Al costat del cartell hi ha una caminet que va cap a la dreta, al cap de molt poc trobem els dos túnels que hem de travessar. Els túnels són llargs, i la distància poder és d'un centenar de metres. Imprescindible portar llum. Ens fiquem els frontal i els travessem. Els peques estan una mica nerviosos, però contents. Per a ells és tot una aventura.

Primer túnel

Segon túnel

Sortida del túnel
Una vegada finalitzat el túnel girem a la dreta i ens endinsem amb el torrent (o riera). No hi ha aigua i s'avança força bé. Trobem algunes pedres i roques que hem d'anar superant fàcilment.
Pujant pel torrent
Al cap de poc arribem a un parell d'escales (Tres Enllossats) d'uns cinc metres fetes amb pals de la llum que ens ajudem a superar un parell de desnivells. Les escales són fàcils de fer. Els peques es mostren encantats.

Martí pujant la primera escala
Lucía i Miriam pujant les escales

Eric pujant la segona escala

Superades les escales passem per sota d'un petit pont de pedra.

Peques al pont Solell
Continuem avançant pel torrent
Trobem un parell d'escales més petites (Botes d'en Joan) que les anteriors. Al final de la segona escala hi ha una cadena i clavilles que ens ajuden a superar el tram que ens queda.

Dani i Sònia als punts clau per més seguretat
Noies pujant
Maxim pujant
Izan i Valentí pujant

Javi i Dani pujant amb la Lisa
Una vegada superades les segones escales continuem avançant pel torrent. Anem trobant petits ressalts que s'han de superar amb ajuda de clavilles de ferro.

Trobem un nou desnivell (Salt del Senglar) amb més clavilles. Els adults ens situem i ajudem a pujar als que els hi fa falta ajuda.

Continuem avançant pel torrent, caminant o grimpant entre roques i de tant en tant trobant noves clavilles que ens ajudant a superar pasos més complicats. Els peques s'ho estan passant d'allò més bé.

Arribem al Cau del Degotall, on mitjançant clavilles i corda superant un parell de resalts.

Sergi i Mar pujant
Javi, Lisa i Sergi pujant

Sònia pujant

Marta superant el pas
Una vegada superat el Cau del Degotall, al cap de poc trobem l'últim ressalt que superem amb ajuda d'unes clavilles i accedim a una cinglera.

Seguim la cinglera cap a l'esquerre

Trobem l'últim pas equipat del torrent i segurament el més delicat, el Pas de la Guineu, on amb l'ajuda d'una cadena que fa de passamans superem tres metres força estrets. És fàcil de fer però pot donar una mica d'impressió. Ens col·loquem els adults a cada cantó i ajudem a passar als peques.

Montse i Izan abans de creuar

Raúl superant el pas
Al final del pas una sorpresa: hi havia una tractor petit aparcat i els peques no s'ho van pensar dos cops abans de pujar-hi a sobre.

Acabat el torrent veiem una pista i anem cap a la dreta. Nosaltres seguim un track del wikiloc que passa per la ferrada de la Cinglera del Resistent, una mica difícil de seguir si no es té GPS, però no si no ens interessa es pot seguir la pista fins just abans d'arribar a la C-55, on veurem una caminet que va cap a la dreta i ens porta als túnels per on hem passat abans.

Tornem a travessar el pont
Un cop de nou als cotxes anem a l'àrea de la Salut de Collbató per dinar, on ens hi estem una estona i després de fer-nos la foto de grup marxem cap a casa.